Piedalies loterijās un laimē vērtīgas balvas jau šodien!

Piedalies aptaujā

Loteriju veidi

SMS loterija

Cilvēkiem patīk piedalīties loterijās. SMS ir pārbaudīts un efektīvs kanāls, izmantojot kuru, cilvēkus iesaistīt šādās aktivitātēs. Lai piedalītos, cilvēkam no sava mobilā tālruņa ir jānosūta SMS ar noteiktu saturu. Klientam nav jātērē laiks un nauda, pērkot aploksnes, markas, ejot uz pastu utt. Piedalīties var no jebkuras vietas, un tas ir izdarāms tikai dažu sekunžu laikā!

Papildus tā ir lieliska produkta vai zīmola reklāma!

Plaši izplatīts piemērs ir, ka klients sūta čeka numuru vai konkrētu kodu, kas ir atrodams uz attiecīgā produkta iepakojuma un ar šādu darbību reģistrējas loterijā. Šī principa sistēmu daudzveidībai robežu nav, kā papildu piemērus var minēt „instant win” („uzreiz uzvarēt”) akcijas, kad, nosūtot kodu, var uzreiz pārliecināties, vai ir, vai nav laimēta balva utt.

Kā tas viss darbojas?

   1. Cilvēks nosūta noteikta satura SMS uz noteiktu numuru;
   2. SMS saturs, sūtīšanas laiks un mobilā tālruņa numurs tiek reģistrēts datu bāzē;
   3. Cilvēks saņem automātisku atbildes SMS, kas kalpo kā apstiprinājums reģistrācijai;
   4. Akcijas organizators, izmantojot interneta pārlūkprogrammu, pieslēdzas ar paroli aizsargātai datu bāzei. Reālā laikā ir redzama visa informācija par iesūtītajām SMS, un tas dod iespēju sekot līdzi procesam;
   5. Tiek veikta izloze – automatizēti vai manuāli.

Šis loteriju organizēšanas veids īpaši izceļas ar savu ērtumu gan organizētājam, gan lietotājam.

Papildu pievienotā vērtība – visi dati ir elektroniskā formātā, tādēļ ir iespējams izpētīt noteiktas likumsakarības, piem., kādā laikā cilvēki visbiežāk iesaistās SMS loterijā, kurās nedēļas dienās ir lielāka aktivitāte utt. Dažreiz šī apsvēruma nolūkos lietotāji reģistrācijas brīdī tiek aicināti arī norādīt savu vecumu.

WEB loterija

Lai piedalītos web loterijā, cilvēkam ir jāapmeklē noteikta mājas lapa un jāveic noteiktas darbības, lai reģistrētos. Web loterijas reģistrēšanās process notiek bez maksas. Ļoti bieži šo loterijas veidu apvieno kopā ar SMS loteriju mehānismu.

Šī loteriju veida būtiskākais ierobežojums ir interneta pieejamība, lai veiktu reģistrāciju. Pats reģistrēšanās process ir ļoti ērts, vienkāršs un notiek dažu sekunžu laikā. Parasti attiecīgā mājas lapa tiek izmantota loterijas noteikumu, uzvarētāju publicēšanai un kā vieta, kur uzzināt vairāk par attiecīgo akcijas produktu – dažādi apraksti, pētījumi, galerijas utt.

Līdzīgi kā SMS loterijā, dati tiek uzglabāti elektroniskā formātā, kas dod iespēju izpētīt noteiktas likumsakarības, piem., kādā laikā cilvēki visbiežāk iesaistās web loterijā, kurās nedēļas dienās ir lielāka aktivitāte utt.

Ja web loterija ir apvienota ar SMS loteriju, tad abas datu bāzes parasti tiek apvienotas vienā, lai nodrošinātu ērtu, kopēju izložu mehānismu. Īpaši aktuāli tas ir gadījumos, ja tiek pielietots noteiktā laimētāja princips, kad balvu laimē katrs n-tais dalībnieks.

Loteriju kastes veikalos

Lai piedalītos šādā loterijā, cilvēkam ir jāapmeklē veikals un jāveic noteiktas darbības, lai reģistrētos attiecīgajai loterijai uzreiz veikalā. Parasti ir jāaizpilda kāda neliela anketa vai čeka otrā pusē jāuzraksta sava kontaktinformācija un jāiemet loterijas kastē. Pircēja dalībai ir nepieciešama tikai pildspalva un mazliet brīvs laiks, lai piedalītos akcijā. Parasti šāds reģistrēšanās process ir bezmaksas.

Salīdzinot ar SMS un WEB loterijām, nav iespējams sekot līdzi loterijas gaitai tās norises laikā, jo dati tiek apkopoti tikai tās beigās. Kampaņas sākumā loterijas kastītes ir jānogādā katrā tirdzniecības vietā, pēc kampaņas visas kastītes laicīgi jānogādā izlozes vietā un jāveic izloze. Katram pircējam ir tiesības uzzināt vai tiešām viņa pirkuma čeks piedalījās izlozē, un tā meklēšana, iespējams, starp tūkstošiem čeku var būt ļoti laikietilpīga. Visi čeki pēc izlozes ir jāuzglabā noteiktu laiku, un tie aizņem diezgan daudz vietas. Grūti ir arī nodrošināt pircēju dalības drošību loterijā, jo loterijas kastīte var tikt sabojāta, pārpildīta vai pazust no veikala.

Tomēr šis loterijas veids ir ļoti efektīvs kopā ar konsultācijām vai degustācijām veikalos, kur pircējs var piedalīties akcijā, uzreiz iegādājoties loterijas produktu. Parasti šāds loterijas veids ir izplatīts veikalu tīklos ārpus Rīgas, kur pircējiem, iespējams, nav pieejams internets vai nav iespēja nosūtīt SMS.